ارائه خدمات با یک لبخند

3 گام در سئو که می‌تواند ترافیک سایت‌ها را افزایش دهد

3 گام در سئو که می‌تواند ترافیک سایت‌ها را افزایش دهد

سیسیکام می افزاید اگر تمام تصوراتی که تا به‌حال در زمینه‌ی بهینه‌سازی موتورهای جستجو داشتیم، اشتباه باشد، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ قطعاً با دیدن سؤالاتی نظیر این‌که آیا سئو به پایان راه رسیده است؟، یا آیا می‌توان سئو را به‌سادگی از زندگی خود حذف کرد؟ شما هم به فکر فرو رفته‌اید. اما واقعیت چیست؟ امیدوارم از صحبت‌های من برداشت اشتباه نکرده باشید ما مخالف سئو نیستیم. اتفاقاً تیم ما اخیراً حق ثبت اختراع ایالات متحده را برای "نرم‌افزار بهینه‌ساز محتوا" به خود اختصاص داده است.
ما تنها با برخی از مفاهیم اشتباه و گمراه‌کننده و مقالات ناقص پیرامون سئو، که آن‌ها را به‌عنوان راه‌کارهای مفید به مردم تزریق می‌کنند، مخالف هستیم. یکی از عمده‌ترین و بزرگ‌ترین اشتباهاتی که از سوی مردم می‌بینم این است که آن‌ها از ارزش واقعی تک‌تکِ کلمات به‌کار رفته در اصطلاح اختصاری SEO آگاه نیستند و از آن بهره نمی‌برند: S-E-O: Search (جستجو)، Engine (موتور)، Optimization (بهینه‌سازی) و در یک کلمه بهینه‌سازی موتور جستجو.
عنایت بفرمایید که جایگاه اولین کلمه پس از "جستجو" چه واژه‌ای می‌باشد! پس حال دیگر زمان آن فرارسیده که افکار سنتی و معمولِ "موتورهای جستجو" رو دور بریزید...سیسیکام (طراحی وب سایت در اصفهان)
دسته‌بندی اصطلاحات "جستجو" و "موتور" در یک خانواده کار آسانی است و برای سالیان سال کاری معقول و منطقی به نظر می‌رسید. مثلا در گذشته وقتی از "بهینه‌سازی موتور جستجو" صحبت می‌کردیم، اغلب در مورد موضوعاتی صحبت می‌کردیم که در گوگل و یا شاید هم در بینگ (Bing) و یا کمی عقب‌تر، در یاهو تایپ می‌شد. اما آن روزها به پایان رسیده و حالا در سال 2019 هستیم!
 
1. جستجوی جدید
دورانی که تنها با تایپ کردن به جستجو می‌پرداختیم، به سر آمده و امروزه مردم جستجوی بیشتر و بیشتری با دستورهای صوتی انجام می‌دهند. مجله‌ی فوربس (forbes) در یکی از مقالات خود، سالِ 2017 را به‌عنوان سال جستجوی صوتی نامیده است.
و اگر در مغز ما چیپست‌هایی کار گذاشته شوند که بتوانند افکار ما را بخوانند، آن‌وقت چه اتفاقی خواهد افتاد؟! در این‌صورت تنها کافی است به موضوع مورد جستجو فکر کنیم و نتایج مربوطه را از طریق صفحه‌نمایش‌هایی که بر روی لنزهای تماسی ما تعبیه شده، مشاهده کنیم.
نتیجه‌گیری: دیدگاه ما نسبت به "جستجو" در حال تغییر است.
 
2. موتور جدید
مدت‌هاست که یوتیوب (YouTube) به‌عنوان دومین موتور جستجوی محبوب خودنمایی می‌کند. چنان‌چه ویدئویی تولید می‌کنید، این محتوای تولیدی شما نیاز به بستری مرتبط برای جستجو در یوتیوب دارد. چنین مفهوم مشابهی برای پادکست‌های اپل (که سابق بر این با عنوان iTune شناخته می‌شد) نیز صدق می‌کند. و این مطلب را هم از یاد نبرید که این روزها چه تعداد جستجوی فیس‌بوکی صورت می‌پذیرد؛ و حتی توییتری!
 
نتیجه‌گیری: دیدگاه ما نسبت به این موضوع که کدام "موتورها" ارزش جستجو کردن را دارند، در حال تغییر است...سیسیکام (طراحی وب سایت در اصفهان)
 
و در نهایت بهینه‌سازی را هم نباید از یاد ببریم.لازم است این مطلب را در ذهن نگه دارید که: باید محتوای خود را به‌گونه‌ای طراحی کنید و تحویل بدهید که تمام موتورهای مربوطه بتوانند آن‌را پیدا کنند، درک کنند و در آن لحظات بحرانی‌ای که کاربران در حال جستجوی اصطلاحات مربوطه هستند، با سرعتِ بالا نتیجه را در دسترس آن‌ها قرار دهند.
با وجودی‌که همواره می‌توانید دست به تغییرات ظریفی بزنید تا بتوانید شانس بالاتر رفتن رتبه‌ی محتوای سایت خود را بر اساس الگوریتم‌های خاص هر موتوری که از آن استفاده می‌کنید، افزایش دهید، اما به‌طور کلی بسیاری از فاکتورهایی که موتورهای مختلف از آن استفاده می‌کنند، مشابه یکدیگر هستند.
بنابراین هدف شما باید، به‌عنوان سازنده‌ی محتوا، صرفاً ایجاد محتوای بهینه‌سازی شده‌ای باشد که بتوان آن‌را در موتورهای جستجوی مربوطه و با گونه‌های مختلفی از ورودی‌های جستجو، پیدا کرد.
و این همان بهینه‌سازی موتور در وب مدرن و آینده می‌باشد. و اگر نگرش شما نسبت به سئو جور دیگری است، یقیناً در اشتباه هستید. سئو هم‌چنان از اهمیت به‌سزایی برخوردار است. اگر بر این باورید که سئو دیگر اهمیت سابق را ندارید، سخت در اشتباهید. امروزه نقش سئو حتی از گذشته هم پررنگ‌تر است و طیف گسترده‌ تری نسبت به قبل دارد. و تا زمانی که اینترنت بخشی از زندگی ماست، سئو همچنان حائز اهمیت می‌ماند.
و احتمالاً اینترنت به هر نحوی که شده، برای همیشه در زندگی ما جا خوش خواهد کرد و این همان دلیلی است که توضیح می‌دهد چرا تقویت مهارت‌های سئو تا این حد مهم است.
در ادامه‌ی این مطلب سه گام مهم اما بسیار آسان را شرح می‌دهیم که می‌توانید از آن‌ها برای بهبود هر یک از سه عنصر سئوی خود استفاده کنید.
 
گام اول: تمرکز بر روی تمامی روش‌ها و مفاهیم قابل جستجو
گام اول که مربوط به جستجو می‌باشد این است که اطمینان حاصل کنید که فعالانه کار می‌کنید تا زبان مورد استفاده‌ی مخاطبین ایده‌آل خود را درک کنید و آن‌را بشناسید.؛ یعنی باید مطمئن شوید که محتوای شما شانس خوبی در جستجوهای مبتنی بر متن و هم‌چنین جستجوهای صوتی و در نهایت برای جستجوهای فکری دارد.
بدیهی است که استفاده از ابزارهایی برای جستجوی پایگاهِ داده‌ی کلماتِ کلیدی گوگل، مفید می‌باشد. برای مثال، بهره‌گیری از StudioPress Sites می‌تواند ثمربخش یاشد. این نوع تجزیه و تحلیل، پنجره‌ی ارزشمندی رو به اصطلاحات و عباراتی باز می‌کند که کاربران وقتی به‌دنبال محتوای مرتبط با موضوع شما هستند، به جستجوی آن می‌پردازند...سیسیکام (طراحی وب سایت در اصفهان)
اما به یاد داشته باشید که این تنها یک بُعد قضیه است. وقتی مردم درباره‌ی موضوع شما صحبت می‌کنند، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ مواقعی که سؤالاتی تصادفی می‌پرسند، چه اتفاقی خواهد افتاد؟
اینجاست که رسانه‌های اجتماعی می‌توانند ابزاری عالی برای گوش دادن باشند. این‌جاست که ملاقات‌ها و صحبت کردن مستقیم با مردم واقعی می‌تواند پرفایده باشد. این‌جاست که نظرسنجی‌های انجام شده توسط مخاطبین می‌تواند دیدگاه خوبی ارائه دهد. اربابان بلامنازع بهینه‌سازی موتورهای جستجو، کسانی هستند که پای صحبت کاربران می‌نشینند و با آن‌ها هم‌دلی می‌کنند.
هنگامی‌که بدانید نظر مخاطبینِ ایده‌آل شما پیرامون موضوعتان چیست و رایج‌ترین سؤالات آن‌ها چه می‌باشد، آن موقع است که دانش لازم را برای ایجاد عناوین، خطوط موضوع و محتوای بدنه‌ای که با طیف وسیعی از زمینه‌های معنایی مختلف مرتبط خواهد بود، به دست خواهید آورد. درنتیجه توصیه‌ی ما این است که مهارت گوش سپردن به نظرات دیگران را در خود تقویت کنید تا به یک سازنده‌ی محتوای خبره تبدیل شوید.
 
گام دوم: تمرکز بر روی موتورهای جستجوی بیشتر
گام دومی که لازم است بردارید این است که تمامی موتورهای جستجویی که ممکن است مردم آن‌جا را به‌دنبال محتوایی که تولید می‌کنید، جستجو کنند، در نظر بگیرید و در نهایت راهی پیدا کنید تا محتوای خود را به بهترین شکل ممکن خلق کنید.
 برای مثال یوتیوب را در نظر بگیرید. آیا تا به‌حال ویدئویی در یوتیوب آپلود کرده‌اید که توانسته باشد سؤالات متنوعی را که زیر مجموعه‌ای از مخاطبین ایده‌آل شما یقیناً آن‌را در یوتیوب تایپ می‌کنند، پاسخ داده باشد؟
اگر تاکنون چنین کاری نکرده‌اید، همین حالا دست به‌کار شوید. لازم نیست محتوای تولیدی شما چیز پیچیده و عجیب‌وغریبی باشد. کافی است قسمتی از یک پست وبلاگ را بردارید، آن‌را به متن یا تصویر ساده‌ای که دارای صدای راوی یا موسیقی پس‌زمینه است، تبدیل کنید. سپس عنوانی هوشمندانه برای آن انتخاب کرده و یک توضیح مفید و کاربردی هم برای آن ارائه دهید تا یوتیوب تشخیص دهد که ویدئوی شما در چه زمینه‌ای است و آن‌را در نتایج جستجوی مربوطه نمایش دهد.
امتحان کنید و ببینید چه اتفاقی می‌افتد. سپس موتورهای جدیدی را شناسایی کنید تا بتوانید محتوای خود را به آنها اضافه کنید.
 
گام سوم: تمرکز بر روی بعد فنی و کدنویسی سایت
نکته‌ی سومی که نقش مؤثری در بهینه‌سازی محتوای شما دارد و باید آن‌را مد نظر داشته باشید، این است که مطمئن شوید وب‌سایت شما پایه و اساسی بسیار قوی دارد. چراکه وقتی محتوای شما مورد جستجو قرار می‌گیرد، (چه متنی، چه صوتی) و وارد هر موتور جستجویی که احتمال دارد وب‌سایت شما را به‌عنوان نتیجه‌ی جستجو بالا بیاورد، می‌شود، باید اطمینان حاصل کنید که میزبانی و زیرساختِ طراحیِ سایتِ شما، تمام عناصر اساسی را یک‌جا دارد.سیسیکام (طراحی وب سایت در اصفهان)
 
• سایت شما باید عملیات بارگذاری را سریع انجام دهد. باید بدانید که در واقع این فاکتور، فاکتورهای رتبه‌بندیِ مختلفِ دیگری را، - به دلیل اثری که بر تجربه‌ی بازدیدکننده‌ها می‌گذارد- ، تحت تأثیر قرار می‌دهد.
•  سایت شما باید قابل پاسخگویی توسط موبایل باشد (حتی این مورد می‌تواند در الویت قرار بگیرد و باید سایت شما علاوه بر این‌که از طریق لپ‌تاپ و کامپیوتر قابل دسترسی است، حتماً از طریق موبایل هم قابل دسترس باشد.)
• سایت شما باید امن و مطمئن باشد.
• سایت شما باید به‌طور واضح و شفاف کدگذاری شده باشد..سیسیکام (طراحی وب سایت در اصفهان)
 
.

درباره این مطلب نظر دهید
 
سئو و بهینه سازی محتوا

محبوب ترین مطالب

پر بازدید ترین مطالب

جهت اطلاع از آخرین اخبار و جدیدترین خدمات و محصولات سیسیکام | طراحی وب سایت، طراحی سایت، طراحی سایت اصفهان در خبرنامه ما عضو شوید.