ارائه خدمات با یک لبخند

گوگل پنالتی چیست؛ راهنمای کامل رفع جریمه‌های گوگل

گوگل پنالتی چیست؛ راهنمای کامل رفع جریمه‌های گوگل

بنا به تحقیق گروه سیسیکام برای رسیدن به صفحات اول در نتایج جستجوی Google باید کارهای زیادی کرد و نکات مختلفی را در مبحث سئو و بهینه‌سازی سایت رعایت کرد. خیلی از این راهکارها، مجموعه عملیات‌های پیشنهادی و کاربردی هستند که با انجام درست آن‌ها می‌توان نتایج خوبی گرفت. اما به جز این موارد، راهکارهایی نیز وجود دارند که با کمک آن‌ها می‌توان در مدت زمان و با هزینه کمتری به این نتایج رسید. بدیهی‌ست که این راهکارها غیرمعمول بوده و انجام آن‌ها شرایط خاصی دارد.سیسیکام (طراحی وب سایت اصفهان)
 
از طرفی هم می‌دانیم که موتورهای جستجو به ویژه موتوری جستجوی گوگل، قوانین خاصی را برای وب‌سایت‌ها در نظر گرفته‌اند. این قوانین برای جلوگیری از سوء استفاده بعضی از وب‌مسترها ایجاد شده‌اند. چرا که همانطور که گفتیم، راهکارهای غیرمعمولی وجود دارند که برخلاف راهکارهای رایج عمل می‌کنند. این راه و روش‌ها از نظر گوگل ممنوع بوده و جزو لیست سیاه آن به حساب می‌آیند. به همین دلیل، این موتور جستجو سایت‌هایی که از قوانین سرپیچی کنند و سراغ راه و روش‌های غیرقانونی بروند را جریمه می‌کند.
 
Google دلایل متعددی برای جریمه کردن وب‌سایت‌ها بیان کرده است که این دلایل در قالب مجموعه‌ای از اتهامات و هشدارهای گوگل برای وب‌مسترها از طریق منابع مختلف شرح داده شده است. اما با این حال این هشدارها برای خیلی از افراد نادیده گرفته می‌شوند و آن وب‌سایت‌ها دیر یا زود با جریمه‌های Google رو‌به‌رو خواهند شد. الگوریتم‌های گوگل هر روز و هر لحظه در حال ارتقاء بوده و خیلی زود به زود با آپدیت‌های جدید هوشمندتر می‌شوند. این مسئله باعث می‌شود تا این موتور جستجو هر روز هوشمندانه‌تر از روزهای قبل و با ابزارهایی مجهز شروع به اسکن و پیدا کردن متخلفین کند.
 
نکات خیلی جالب و مهمی در زمینه جرایم گوگل وجود دارد که بیشتر افراد، از جمله اغلب وب‌مسترها، حتی افرادی که خودشان را در این زمینه باتجربه و حرفه‌ای می‌دانند از آن‌ها آگاه نبوده و با انجام کارهایی که نباید انجام دهند، خود و تجارتشان را به خطر می‌اندازند. در این مقاله از وب‌سایت مدیروب قصد داریم تا با معرفی و بررسی حاشیه‌های مبحث جریمه گوگل، شما را از تهدیدات احتمالی و مسائلی که ممکن است به کسب‌وکار آنلاین شما لطمه وارد کنند را آگاه کنیم.
 
ما در ادامه این مقاله به شما می‌گوییم که پایه و اساس سیستم Google Penalty به چه صورت است و برای اینکه وب‌سایت خود را از خطرات احتمالی مصون بدارید، مهم‌ترین راهکارها و نکاتی که باید بدانید را به شما خواهیم گفت.
 
گوگل پنالتی چیست؟
 
گوگل پنالتی چیست؟
بگذارید با یک مثال ساده این مسئله را برای شما روشن کنیم. درست مثل یک بازی فوتبال، وب‌سایت ما در نقش بازیکنان و گوگل در نقش داور است. اگر بازیکنان رفتار غیرحرفه‌ای از خود نشان داده و یا مرتکب اشتباهات شوند و یا هر یک از قوانین بازی را نقض کنند، با جریمه‌های داور رو‌به‌رو می‌شوند. گاهی اوقات اگر این نقض قوانین بیش از حد باشد، آن بازیکن ممکن است از کل بازی اخراج شود. در بعضی موارد خاص هم جریمه‌های سنگین‌تری مثل تعلیق و عدم اجازه برای بازی‌های بعدی تا یک مدت مشخص برای این بازیکنان در نظر گرفته می‌شود. شرایط گوگل و جریمه‌های آن دقیقاً مشابه مثالی است که زدیم.
 
گوگل در نقش یک داور اختیاراتی دارد که می‌تواند در صورت مشاهده نقض هرگونه قوانین توسط هر وب‌سایتی، با توجه به نوع و مقدار آن نقض قانون، وب‌سایت خاطی را با جریمه‌های مشخص شده تنبیه کند. در زمین فوتبال، داورها از کمک‌داورها و ابزارهایی مثل کمک‌داور ویدئویی یا همان VAR استفاده می‌کنند. گوگل نیز دستیارهایی از جمله ربات‌ها و خزندگانش را دارد تا به او در روند قضاوت در مقابل وب‌سایت‌ها کمک کنند.
 
جریمه گوگل مبحثی گسترده و جامع از یک سیستم اشکال‌یابی انحصاری است که توسط کمپانی Google پایه‌ریزی شده است که طبق آن، اگر هر وب‌سایتی اقدام به نقض قوانین مخصوص وضع شده کرده و تلاش کند تا این قوانین را زیر پا بگذارد، با جریمه‌های گوگل رو‌به‌رو خواهد شد. بنیان‌گذاری این سیستم به سال‌ها قبل باز می‌گردد. زمانی که موتور جستجوی Google.com به پربازدیدترین سایت و موتور جستجوی جهان تبدیل شد اما هنوز تکامل امروزی را پیدا نکرده بود. در آن زمان این موتور جستجو آنقدرها هوشمند نبود و ربات‌ها و الگوریتم‌های محدودی در اختیار داشت. همین موضوع بستری مناسب برای متقلبین فراهم کرد تا با روش‌های دروغین و حتی ناعادلانه به سودجویی پرداخته و از این حفره‌های امنیتی سوء استفاده کنند.سیسیکام (طراحی سایت در اصفهان)
 
بعد از مدتی که گوگل روی این مباحث تحقیق کرد، توانست راهکارهایی برای مقابله با آن‌ها ایجاد کند. اما در طرف مقابل نیز صدها و هزاران وب‌مستر حرفه‌ای و کلاه‌بردار بودند که همیشه راهی برای دور زدن قوانین وضع شده گوگل پیدا می‌کردند. اگرچه این رقابت همچنان ادامه دارد، اما گوگل با الگوریتم‌ها و ربات‌های هوشمند امروزی‌اش، دست و پای این افراد سودجو را به خوبی بسته است.
 
سیسیکام می افزاید حالا این راه و روش‌های غیرقانونی دقیقاً مثل ویروس‌های کامپیوتری در کل دنیا نشر پیدا کرده‌اند و دسترسی به خیلی از آن‌ها برای وب‌مسترهای معمولی فراهم شده است. به همین خاطر Google حساسیت‌های خود را بیشتر کرده و فیلترهای به مراتب بیشتری برای پیدا کردن و جریمه کردن این افراد به کار برده است. این مسئله یعنی شما به عنوان یک صاحب سایت و کسب‌وکار اینترنتی، حتی اگر ندانید و قصد استفاده از چنین روش‌هایی را هم نداشته باشید، باز هم در خطر جریمه شدن به خاطر استفاده از این راهکارهای غیرقانونی هستید.
 
حداقل کاری که باید کنید این است که با جرایم و قوانین اصلی و مهم گوگل آشنا باشید و سعی کنید با تعبیت کردن از آن‌ها تجارت‌تان را به خطر نیندازید. بهتر است بدانید که گوگل وب‌سایت‌هایی که از قوانینش پیروی می‌کنند را با بهبود نسبی رتبه آن‌ها تشویق می‌کند تا از این طریق دنیای وب را به سمت فعالیت‌های قانونی سوق دهد.
 
اگرچه کلمه "جریمه گوگل" به ظاهر به یک تعداد جریمه معمول و مشخص مربوط می‌شود، اما بهتر است بدانید که این مسئله به این سادگی‌ها نیست. اولین چیزی که باید به خوبی از آن مطلع باشید، ماهیت سیستم جامع جریمه‌های گوگل برای سایت‌ها است. اگر شناخت درستی در این مقوله نداشته باشید، در این صورت شما هم با وب‌مسترهای گم‌راه شده تفاوتی نداشته و شاید به خاطر یک نکته کوچک، سال‌ها تلاش شما بی‌ثمر باقی بماند.
 
بنابراین اگر آینده کسب‌وکار اینترنتی شما برایتان مهم است و از طرفی این موتور جستجو بزرگترین منبع تبلیغاتی شماست، باید راهکارهای سازش با آن را بدانید و از راه و روش‌های غیرمنطقی و خطرناک دوری کنید. راه و روش‌ها و تکنیک‌هایی وجود دارند که شاید از نظر شما و خیلی از صاحبان مشاغل دیگر هیچ مشکلی نداشته باشند. اما ممکن است همان تکنیک به ظاهر ساده، دلیل اصلی کاهش اعتبار شما باشد..سیسیکام (طراحی سایت اصفهان)

درباره این مطلب نظر دهید
 
سئو و بهینه سازی محتوا

محبوب ترین مطالب

پر بازدید ترین مطالب

جهت اطلاع از آخرین اخبار و جدیدترین خدمات و محصولات سیسیکام | طراحی وب سایت، طراحی سایت، طراحی سایت اصفهان در خبرنامه ما عضو شوید.